fredag 22. mai 2015

Underveisinspirasjon med DT Cornelia

Här har jag gjort ett kort till en liten gutt som ska fylla 1 år. Önskemålet från beställaren var "hink och spade och någon som sitter och fiskar". Jag fick genast en idé om att göra ett format kort och letade reda på en bild på nätet och satte igång att leta bland mina restepapir. Det är fler delar på den här bilden än man först tror... men så småningom hade jag klippt ut alla små bitar och började pusslade ihop dem.

Men... ärligt talat... det blev inte bra. Bitarna passade inte så bra ihop, jag hade helt enkelt inte ritat och klippt tillräckligt noggrant och för ett ögonblick tänkte jag faktiskt slänga alltihop i papperskorgen. Så ändrade jag mej och gav projektet en chans till, fixade till bitarna så att de (åtminstone nästan) passade ihop och ritade i konturerna med en svart penna. Och genast såg kortet mycket bättre ut!

En vikt kant till vänster och sen klippte jag ut kortet med en kant runtom...

... och så här ser kortet ut på insidan.

Det här kortet ska alltså ges bort när någon firar födelsedag! Vad firar du? Delta med ditt bidrag i vår mai-utmaning, som du hittar HÄR!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar